2016. augusztus 2., kedd

Felszerelés - 1. rész


Valamikor a megboldogult fiatalkoromban pár középiskolás „kollégával” és azok haverjaival csapatba verődve járkáltunk kis hazánk turista útjain természetesen teljes menetfelszerelésben.
Jelenleg az ebből még felhasználható ruhadarabok / felszerelések képzik a felszerelésemet. Olyan, mint pl. az akkori bakancsom már nem teszik mindezt, sokat elfogyasztottam belőlük, így abból a Paintballos rendezvényre vettem egy újat (jelenleg nem tudom, hol leledzik, és sajnos nem tudom mi a típusa, így majd később, egy másik bejegyzésben térnék ki rá).
A ruházat többsége használt Bundeswehr lencsemintás katonai ruhadarab. Ezeket szülővárosom akkortájt egyetlen 4 emeletes panelház aljában, egy átalakított garázsból tudtam megszerezni.

Nadrág
Eddig kettő darab 7-es méretű használt Bundeswehr hosszú szárú lencsemintás gatyám volt, mindkettő ugyan ott, a térdnél, jött szét (és nem a lábam közötti varrásnál, ami figyelemreméltó, még akkor is, ha használt volt).
Ebből megint beszerzek egy-et. Ennek oka, hogy 1 – 1,5 éve vettem egy új Bundeswehr moleskin gatyát és az alig pár hónap alatt a megszokott helyen a varrás mellett szétment, pedig rendeltetésszerűen használtam. Úgy gondoltam korábban, hogy ha más nem akkor ez biztosan nem megy szét, tévedtem. Most ezt meg tudnám varratni, de nem tudom, hogy meddig bírná a szélsőséges terepet, amit egy Airsoft meccs kínálni tud.
Ezek mellett van egy Gore-Tex esőnadrágom is, nagyon jó nadrág, sok esőt átvészelt, jól lehet alá öltözni.

Póló
Ebből tankoltam fel igazán, ugyanis a használt Bundeswehr gyakorló (kicsi sassal) igazán kényelmes pólónak minősül nálam. A mai napig ezekben vagyok. Van kék és zöld színben, összesen 5 darabom. Egyik másik már kissé leamortizálódott, de még így is alkalmasak a viselésre.

Ing
Ingből kettő darab lóg jelenleg a helyén, melyek meglepetésszerűen Bundeswehr használt zöldszínű ingek, egyik jobb a másik elhasználódottabb állapotban van.

Zubbony
Zubbonyból kettő is van, természetesen Bundeswehr használt lencsemintás kialakításban. A különbség a kivitelezésben rejlik. Egyik hosszú, míg a másik rövid ujjú. A hosszúnak haldoklik a zipzárja, a rövid meg olyan állapotban van, mint mikor megvettem (csak azért mert kb. 1x használtam).

Kabát
Kabátok közül jelenleg egy Bundeswehr Gore-Tex új esőkabát pontterep mintázattal viszi a pálmát. Nagyon jó kabát, rengeteget használtam már és tényleg lepörög az eső róla, nagyon jól lehet aláöltözni.
Többek között van még egy használt Bundeswehr pontterep kabátom is. Ez béleletlen, nagyon kényelmes kabát volt, azért volt, mert a zipzárja menthetetlenül szétment. Rengeteget használtam, megbízható darab volt. Most várja, hogy újra használatképes lehessen.
Téli kabátnak pedig egy zöldszínű bélelt újonnan vett Bundeswehr kabátot használtam sokáig. Ennek semmi baja sincs jelenleg, cserébe jó nehéz darab.

Kesztyű
Nos, ez az ami nem Bundeswehr, ez egy zöld Gurkha lövész kesztyű. Nem mondom, de kényelmes egy darab, sajnos a varrás jön szét pedig nem volt egy olcsó darab. Sajnos nem víz és télálló.

Sapka
Két különböző Bundeswehr-es sapkám van, az egyik egy használt pontterep sapka amit nagyon szerettem viselni ezeken a túrákon ugyanakkor már kicsi rám így ebből is be kell, hogy szerezzek egy újat.
A másik sapkám egy zöld Bundeswehr ködvágó sapka, ez még jó a nagy fejem búbjára, előnye, hogy gyorsan összelapítható és kis helyen elfér.

Sisak
Hogy a fenti felszereléshez menjen ezért nem meglepő módon egy új Bundeswehr-es pontterep sisak is lapul a szekrényem mélyén. Időközben a fejem nagyobb lett (nem tudom h a sok ész vagy az öregedés tette mindezt), így most már annyira nem kényelmes, de legalább nem kell szíjaznom, mert nem esik le, még ha fel is lógatnak. Nos ez alá felvenni a megrendelt védőszemüveget és a maszkot szép kis hadművelet lesz (meg levenni is ha tüsszentenem kell – asszem törölgethetek majd párszor tüsszentés esetén)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése